انواع طرح توجیهی و کارآفرینی و کارآموزی

محبوبترین محصولات

لطفا کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

اطلاعیه :در این سایت میتونی هر نوع فایلی که مورد نیازت هست رو ارزان تر از همه جا دانلود کنی و ازش بهترین استفاده رو بکنی. اگه فایل مورد نظرتم در سایت نبود از طریق تماس با ما اطلاع بده تا اضافه بشه. موفق باشی. تلگرام 09015697549با توجه به تغییرات ایجاد شده در بانک ملی خرید زیر 5000 تومان توسط کارت بانک ملی امکان پذیر نیست برای خرید های زیر 5000 تومان لطفا از کارت های بانک های دیگر استفاده نمایید.در صورتی که اشکال در پرداخت از مرورگر دیگری استفاده کنید(موزیلا یا کروم) برای خرید از راهنمای خرید (راهنمای تصویری انجام خرید)در بالای سایت مراجعه کنید

كارآفريني شغل doc

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

كارآفريني يك شغل است يا يك سبك زندگي-Entrepreneurship : A career or a lifestyle

خلاصه : در اين مقاله ً كارآفريني ً از منظر يا رويكرد و روشي ديگر مورد بررسي قرار مي گيرد و خواستگاه و قلمرو آن فقط به حوزه كسب و كار محدود نمي شود . در اين مقاله نويسنده ، تعريف و تبيين كارآفريني را با دو روش استقرائي و قياسي مورد مقايسه قرار مي دهد . وي معتقد است مطالعه و پژوهش در خصوص كار آفريني با روش قياسي منتهي به شناخت رفتار كارآفرينانه مي گردد رفتاري كه تمام حوزه هاي اقتصادي ، فرهنگي ، سياسي و اجتماعي كارآفريني را در بر مي گيرد ، در حاليكه مطالعات استقرائي در خصوص كارآفريني تنها رفتار كارآفرينان را در حوزه كسب و كار مورد بررسي و شناخت قرار مي دهد به عبارت ديگر يكي رفتار كارآفرينانه ( entrepreneurial behaviour) را بطور عام يا مجزا در هر يك از حوزه هاي اقتصادي ، اجتماعي ، سياسي و فرهنگي جستجو و معرفي مي كند و ديگري رفتار كارآفرينان را يعني كساني كه فقط در حوزه كسب و كار، رفتار كارآفرينانه داشته اند . نهايتاً نتيجه مي گيرد كارآفريني تنها يك شغل نيست بلكه يك سبك تفكر يا يك فرهنگ و سبك زندگي است و زواياي مختلف آن را شرح مي دهد. در پايان زندگي كارآفرينانه در اسلام مطرح و فرد حازم بعنوان كارآفرين معرفي مي گردد . خوشبختانه چند سالي است كه تب كارآفريني همچون تب واقعي كه علامت دفاع و واكنش طبيعي بدن نسبت به ورود يك ميكروب خارجي است بعنوان علامت دفاع و درمان بيكاري و اشتغال زايي در چهره دولتمردان و دلسوزان نظام جمهوري اسلامي به خوبي و وضوح مشهود است . اگرچه فرصت طلبان و رانتخواران اقتصادي نيز خود را با تب مصنوعي به اين چهره نمايان ساخته اند و سيلي هاي زيادي به تب داران واقعي نظام و كارآفرينان اقتصادي و اجتماعي جامعه زده اند ، اما در مجموع طرحِ موضوع كارآفريني در دولت و مجلس امري مبارك و خير است.

در چنين شرايطي چنانچه صاحب نظران كارآفريني كشور احساس مسئوليت نكنند و با يك همت گروهي ، جايگاه ، رسالت و مفهوم حقيقي كارآفريني را تبيين و معرفي ننمايتد و از آن حفاظت و صيانت نكنند ممكن است همچون بسياري از امور ضروري و مفيد ديگر به انحراف ، باد فراموشي و نهايتاً به نابودي كشيده شود .

كارآفريني اگرچه يك شغل نيست و ترويج فرهنگ آن در جامعه ، ابتدا موجب افزايش بيكاري مي شود اما موتور توسعه است و بيكاري هاي پنهان را نه تنها آشكار و درمان مي كند ، بلكه باعث پيشگيري از آن نيز مي شود . در اينجا اين سؤال مطرح مي گردد كه اگر كارآفريني يك شغل نيست و اساساً كارآفرين در پي ايجاد شغل نيست و نتيجه كار او نيز ممكن است بيكاري را افزايش دهد، پس كارآفريني چيست و كارآفرين كيست ؟ چرا آنها را موتور توسعه اقتصادي ناميده اند ؟ آيا كارآفريني انواع مختلفي دارد ؟ آيا ويژگيهاي روانشناختي و جمعيت شناختي كارآفرينان اقتصادي ، سياسي ، اجتماعي با هم تفاوت دارند ؟ و ...

واژه « كارآفريني » در زبان فارسي واژه اي است نو كه معناي لغوي آن ، شنونده يا خواننده نا آشنا به مفهوم اصلي آن را ، كه ترجمه كلمه انگليسي Entrepreneurship است به اشتباه مي اندازد . اين واژه اغلب در اذهان ، مفهوم ’’‌ اشتغالزائي ’’ و ارتباط مستقيم و ذاتي با كار ( آن هم از نوع فيزيكي آن ) را تداعي مي كند ، در حاليكه كارآفريني به معني حقيقي خود تعاريف مختلف و متنوعي دارد . بطور كلي مي توان گفت كه اساس و جوهره اغلب تعاريف ارائه شده در فرهنگ غرب به مفهوم « فرآيند خلق ثروت » يا « تخريب خلاق » مي باشد كه طبيعتاً چنان فرآيند و چنين تخريبي توأم و همراه با ريسك است .

متأسفانه عده اي در كشور ، كارآفريني را بعنوان يك شغل معرفي مي كنند و آنها را در كنار كارگر ، مدير ، مهندس ، پزشك ، خلبان ، وكيل ، جوشكار و ... قرار مي دهند و عده اي ديگر آنرا شغل آفريني مي دانند، عده اي ديگر كارآفرين را كسي مي دانند كه فقط بتواند كارگاه يا كارخانه يا شركتي را تأسيس ، راه اندازي و مديريت نمايد و ريسك آن را متقبل شود . عده اي ديگر فقط صاحبان كسب و كارهاي كوچك و نوآور را كارآفرين مي دانند و عده اي شالوده كار را در عصر فرا صنعتي « كارآفريني » و در عصر صنعت « استخدام » معرفي مي كنند ، عده اي ديگر كارآفريني را مترادف با شغل آزاد و كارآفرين را به معني كارفرما و سرمايه دار تلقي مي كنند . علاوه بر برداشتهاي غلط فوق كه در ايران رايج شده است در جهان نيز وجه مشترك و بستر تمام تعاريف ، تفاسير و ابعاد مختلف كارآفريني منحصر به ً كار ً و ً اقتصاد ً مي شود به عبارت ديگر تاكنون كارآفريني ، در جهان فقط در حوزه كسب و كار و آن هم در بعد اقتصادي مطرح بوده است و آنجائي هم كه از كارآفريني اجتماعي (social entrepreneurship) ، سياسي (political entrepreneurship) و يا فرهنگي (cultural entrepreneurship) صحبت شده است عمدتاً به معني كشف ، جذب و بهره برداري از فرصت هاي سياسي ، فرهنگي و اجتماعي درآمدزا و سودآور بوده است نه صرف كارآفريني اجتماعي ، سياسي يا فرهنگي . به عبارت ديگر وقتي در غرب صحبت از كارآفريني اجتماعي مي شود عمدتاً منظور اين است كه از طريق كسب و كار ، درآمدي براي امور اجتماعي وعام المنفعه حاصل نمايند و يا ساختار اجتماعي ، سياسي يا فرهنگي كشورشان را براي تسهيل و حمايت از كارآفريني اقتصادي تغيير ، اصلاح يا تكميل نمايند ، ( علاقه مندان مي توانند ليست كامل كارآفرينان اجتماعي و نوع فعاليتهاي آنها را از طريق مجله الكترونيكي www.changmakers.net بدست آورند).

در فرهنگ غرب وقتي صحبت از كارآفريني فرهنگي مي شود منظور اين است كه كسب و كار تازه اي در عرصه فرهنگ ايجاد كنند و يا براي افزايش فروش محصولات فرهنگي استراتژي كارآفرينانه را بكار گيرند و ... بهر حال در آن فرهنگ ، هدف از كارآفريني فرهنگي و اجتماعي يا سياسي ، تخريب خلاق در اصالت ، رسالت ، روشها ، مؤلفه ها و ساختار فرهنگ ، اجتماع يا سياست نيست و تقريباً هرآنچه كه به اين نام مطرح مي شود نهايتاً به منظور تقويت كارآفريني اقتصادي است . براي روشن تر شدن موضوع لازم است بدانيم كه ادبيات كارآفريني نشان مي دهد كارآفريني تاكنون از طريق مدل استقرائي تعريف و تبيين گرديده است يعني همانطور كه در شكل زير ديده مي شود ابتدا شاخصها و ويژگي هاي شخصيتي و رفتاري افراد موفق در كسب و كار مورد شناسائي قرار گرفته و سپس بر اساس آن مؤلفه ها ، ابعاد ، مفاهيم، فرضيه ها و مدلهايي را براي كارآفريني طراحي و ارائه نموده اند . بدين ترتيب و با اين رويكرد يا روش كه مدل استفرائي ناميده مي شود كارآفريني فقط در بعد اقتصادي تعريف و تبين شده است و لذا فقط رفتار كارآفريناني مورد بررسي و شناخت قرار گرفته است كه در حوزه كسب و كار فعال بوده اند .

اما از آنجايي كه حوزه فعاليتهاي كارآفرينانه محدود به امور كسب و كار نمانده و به مرور اين قلمرو گسترش يافته ، وقت آن رسيده است كه از روش قياسي به موضوع كارآفريني نگاه شود يعني ابتدا گمانه زني ، نظريه پردازي ، مدل سازي و فرضيه پردازي شود و سپس مفاهيم و ابعاد و مؤلفه هاي كارآفريني شناسايي و تبين گردد تا نهايتاً به رفتار كارآفرينانه برسيم كه تنها به حوزه كسب و كار محدود نمي باشد و مي توانيد رفتار كارآفرينانه را در حوزه سياسي ، فرهنگي ، اجتماعي نيز به معني حقيقي و محض آن يعني بدون زمينه و فعاليتهاي اقتصادي و جدا از فرصتهاي درآمدزا شناسايي و تعريف نمائيد . بعنوان مثال كارآفريني فرهنگي با اين رويكرد يعني خلاقيت و نو آوري يا تخريب خلاق در فرهنگ جامعه نه در محصولات فرهنگي يا به عبارت ديگر ايجاد چيزي ارزشمند در فرهنگ جامعه ، و كارآفريني اجتماعي يعني تخريب خلاق در ساز و كارها، قوانين ، عرف و عادات و رسوم يا مناسبات و روابط اجتماعي و ... بدين ترتيب رفتار كارآفرينان فرهنگي ، سياسي ، اجتماعي و اقتصادي بطور جداگانه شناسائي ، تعريف و با يكديگر تطبيق داده خواهند شد . بر اساس رويكرد قياسي تعريف كارآفريني عبارت است از ارزش آفريني و كارآفرين كسي است كه بتواند ارزشي را در جامعه خلق نمايد چه ارزش مادي ، و چه ارزش معنوي ، سياسي ، فرهنگي يا اجتماعي ، بنابر اين كارآفرينان اجتماعي كساني هستند كه در صدد شناسائي و رفع نيازهاي اجتماعي جامعه اند و در اين راه از اعتبار اجتماعي خود مايه مي گذارند و براي رسيدن به هدف و مأموريت خود دست به ايثار و از خود گذشتگي مي زنند , همچنانكه كارآفرينان سياسي در صدد شناسائي نيازها و خلاء هاي سياسي جامعه / جهان هستند و مي كوشند تا موانع سياسي موجود را جهت رشد و توسعه جامعه و استقرار عدالت و دموكراسي شناسائي و از سر راه بردارند ، البته از طريقي نو و كارآفرينانه . و بالاخره كارآفرينان فرهنگي افرادي هستند كه ارزشهاي فرهنگي را در جامعه خلق،كشف و يا احيا مي نمايند . در هر صورت هر يك از كارآفرينان اجتماعي ، سياسي و فرهنگي همچون كارآفرينان اقتصادي دائماَ در جستجوي نيازها و فرصتها هستند تا از طريق خلاقيت ، ريسك پذيري و رهبري ، ارزشي را در جامعه ايجاد و خلاء يا نقصي را دفع و اصلاح نمايند . بنابراين مي توان گفت : كارآفريني يك شغل نيست كه فقط در بعد اقتصادي و آنهم در حوزۀ كسب و كار مطرح باشد بلكه فراتر از آن يعني يك سبك زندگي يا يك فرهنگ است كه همواره همراه كارآفرين است و بر تمام شئونات زندگي او تاثير مي گذارد از جهان بيني و ايدئولوژي و انتخاب دين وي گرفته تا انتخاب همسر ، شغل و حرفه و روش انجام كارهايش .لذا كسي كه داراي ويژگيهاي كارآفرينانه است الزاماَ نبايد وارد حوزه كسب و كار و بعد اقتصادي كارآفريني شود . همانطور كه افراد زيادي در حوزه هاي فرهنگي ، اجتماعي و سياسي فعاليت مي كنند و داراي ويژگيهاي كارآفرينانه هستند ولي صاحب كسب و كاري نيستند و يا برعكس افراد زيادي هستند كه در موقعيتهاي كارآفرينانه قرار دارند يعني صاحب كسب و كاري هستند اما رفتار كارآفرينانه ندارند . لذا يك خانم خانه دار، يك محصل ، يك نويسنده ، يك خبرنگار ، يك استاد دانشگاه ، يك سياستمدار ، يك كارخانه دار، يك روحاني، يك تاجر يا يك كارگر مي تواند رفتار كارآفرينانه داشته باشد يا نداشته باشد . بطور كلي مي توان گفت كارآفرينان به سبك خاصي زندگي مي كنند ، با عينك خاصي به جهان نگاه مي كنند و به روش خاصي با مسائل و مشكلات و پديده ها برخورد مي كنند آنها يك زندگي كارآفرينانه دارند كه ممكن است در اين زندگي كسب وكار كارآفرينانه اي داشته باشند يا نداشته باشند . مشخصات چنين زندگي اي ذيلاَ توضيح داده مي شود .

زندگي كارآفرينانه زندگي اي است كه جستجوگري ، تكاپو و تلاش مستمر و بدون وقفه براي رسيدن به كمال ، اساس آن است . زندگي اي كه بايد دائماً در جستجوي ميان برها باشي و خلاقيت جوهره آن است . زندگي اي كه هيچ گاه به وضع موجود اكتفا نمي شود و در حاليكه بايد با يك چشم به آينده بنگري با چشم ديگرت بايد به دنبال شكار ايده ها و فرصتها از گذشته و حال باشي . زندگي اي كه در آن شوق و صراحت و نشاط و صداقت و مثبت انديشي آذوقه راه و سفر است ، سفري سخت و خطرناك و مهيج و پايان ناپذير . زندگي اي كه در آن ارزش فرصتها بسيار بيشتر از ارزش طلاست . زندگي اي كه در آن امروزت با فردايت يكسان نيست و هر لحظه بايد تصميمي جدي و سرنوشت ساز بگيري . زندگي اي كه بي توجهي به شرايط محيطي هر لحظه نقاط قوتت را تبديل به نقاط ضعف مي كند . زندگي اي كه در آن شكست مفهومي ديگر دارد و گاهي بايد عمداً راه اشتباه را طي كني تا به جواب درست برسي . زندگي اي كه ارزشها و قوائد، آنرا همواره بايد زير ذره بين قرار دهي و از نو ارزيابي و ارزش گذاري كني . زندگي اي كه اغلب توأم با حيرت و ابهام است و گاهي با وجود آنكه هدف داري اما تا رسيدن به آن ، از آن بيخبري . زندگي اي كه در آن بايد تا آنجا احساساتي شوي كه منطقت اجازه مي دهد منطقي كه دائماً بازبيني مي شود . زندگي اي كه در آن بايد با كساني هم اتاق شوي كه اغلب تا آنجا منطقي هستند كه احساساتشان اجازه مي دهد . در اين زندگي بايد پازلي را حل كني كه تصوير نهايي آن را نديده اي با اين وجود اميدوار هستي و ندائي از دورن همواره تو را به سمت چشم انداز هدايت مي كند . زندگي اي كه در آن عشق رسيدن به مقصد خواب را از چشمانت مي گيرد و براي موفقيت حتما بايد اول طعم شكست را بچشي . زندگي اي كه اگر براي آينده ات برنامه اي نداشته باشي ديگرن برايت برنامه ريزي مي كنند . زندگي اي كه براي پول در آوردن اول بايد از پول چشم پوشي كني تا بتواني ناني به كف آري و به غفلت نخوري. زندگي اي كه در آن موفقيت بذر شكست را با خود نمي پاشد ، بلكه برعكس شكستها بذر موفقيت با خود مي پاشند ، زندگي اي كه در آن اساساً شكست به معني واقعه اي است كه هنوز فوائد آن تبديل به سود نشده است و معيارهاي موفقيت با معيارهاي رايج سنجيده نمي شود . زندگي اي كه در آن شوخي و مزاح و بازي گاهي جدي تر از جدي است و امور بسيار جدي گاهي شوخي تر از شوخي مي شوند . زندگي اي كه در آن بيشتر فكر مي كني كه چطور فكر كني تا اينكه به چيزي فكر كني ، يك سئوال خوب و به جا بهتر از هزارها پاسخ خوب و به جا ارزش دارد و بيشتر از آن كه به موضوع فكر كني به انتخاب موضوع و تعريف صحيح آن فكر مي كني . زندگي اي كه در آن با وجود اينكه مي داني رسيدن به كمال به كوشش نيست به جوشش است ولي تا مي تواني مي كوشي و در اين راه دو صد گفته ، برايت چو نيم كردار ارزش ندارد .

بله كارآفريني يك سبك زندگي است ، زندگي اي كه در آن خواستنِ چيزي هنگامي خواستن بحساب مي آيد كه آن را بخواهي و براي آن اقدامي بكني I want what I want when I want It و توانستن هنگامي اتفاق مي افتد كه نمي توانم را فراموش كرده باشي . زندگي اي كه در آن بجز انديشه هيچ چيز كاملا در اختيار تو نيست و براي مسلمان ماندن بايد هر لحظه ايمانت را تازه گرداني . زندگي اي كه براي بقا در كسب و كار بايد حرف نوئي براي گفتن داشته باشي و بدون خلاقيت محكوم به فنا خواهي بود ضمن اينكه همواره نگران اين هستي كه مبادا اختراعهايت وسيله اي تكامل يافته براي رسيدن به هدفي تكامل نيافته باشد . زندگي اي كه در آن چيز تازه اي بدست نمي آيد مگر اينكه تازه اي برايت كهنه شود . بله در اين زندگي تصور و خيال برتر از دانش است ، زندگي اي كه در آن خلاقيت به معنويت مي انجامد و معنويت به خلاقيت . زندگي اي كه در آن خود شناسي يعني خداشناسي و خود شناسي يعني آگاهي از كاركرد سيستم فراشناختي ذهن و كنترل آن ، در اين زندگي است كه افراد به فرا آگاهي مي رسند و با دقت در فهم خود و رسيدن به خويشتنِ خويش يك ساعت تفكرشان بهتر از سالها عبادت مي شود . زندگي اي كه در آن سازمانها پاسخهاي درست به سئولهاي غلط نمي دهند و هر كارمند و مديري ياد مي گيرد كه چطور ياد بگيرد و چطور فراموش كند(learning how to learn , learning relearning , learning how to forget) ، در اين زندگي سازمانها مي دانند كه فراتر از كاركنانشان نمي توانند بروند و به خوبي ياد گرفته اند تا زماني كه به روشهاي قبلي تفكر مي كنند نمي توانند سبك مديريت و سازمان خود را توسعه و بهبود بخشند، آنها مي دانند كه مسائل امروزشان با راه حلهاي ديروز حل نمي شود و حل مسائل امروز با راه حلهاي روز نيز برايشان كارساز نيست چون آنها بايد مسائل آتي خود را با راه حلهاي آتي اما امروز حل كنند .

بله زندگي كارآفرينانه يعني زندگي اي كه تنها از سمت چپ مغز استفاده نمي شود ، بلكه سمت راست مغز بطور مستمر و فعال مورد استفاده قرار مي گيرد و سبكهاي مختلف تفكر بطور آگاهانه انتخاب و در حل مسائل بكار مي رود . زندگي اي كه در آن عقل به اندازه اي رشد مي يابد كه دست خود را به عاقل تراز خود مي دهد و بعضي اوقات دستش را به دل مي دهد و مي گويد از اين جا به بعد كارِ من نيست . زندگي اي كه در آن كل نگري و جزء نگري ، محافظه كاري و ريسك پذيري ، وافعيتها و آرمانها ، نظم و نوآوري و بسياري از اين قبيل اضداد با هم جمع مي شوند و كارآفرين كامل جمع اضداد ناميده مي شود. در اين زندگي سازمانها بر اساس شايسته سالاري كاركنان خود را انتخاب مي كنند و از بوروكراسي اداري ، مقررات خشك ، و كنترل سخت گير و جرء نگر و همچنين روابط رسمي و از بالا به پائين و انحصار اطلاعات پرهيز مي شود ، ضمن اينكه شكستهاي بارور كاركنان و مديران مورد شناسايي و تشويق قرار مي گيرد . در اين زندگي شناخت و توسعه قالبهاي ذهني اهميت خاصي دارد و خردمند به كسي گفته مي شود كه انديشه خود را به اصرار صحيح نداند و به آنچه كه نفسش ( قالبهاي ذهني اش) براي او مي آرايد اطمينان نكند ، در اين زندگي به اشخاصي گفته مي شود كه داراي اعتماد به نفس بالايي هستند كه بتوانند :

- با ديگران كار كنند ،

- حداقل برخي از كارها را بهتر از ديگران انجام دهند .

- خود را با موقعيتهاي تازه و افراد جديد انطباق دهند ،

- در كارهايي كه ابتدا دشوار به نظر مي رسد ، مهارت پيدا كنند ،

- در شرايطي كه اطلاعات كافي وجود ندارد تصميم گيري كنند ،

- به ديگرن كمك كنند و از آنها حمايت نمايند ،

- اگر فعاليتهاي گذشته شان مطابق انتظارشان نباشد آنها را به طور مؤثري اصلاح كنند.

با اين اوصاف است كه كارآفرينان مي گويند خداوند جسم انسان را حكيمانه طراحي كرده است ، طوري كه نه بتواند به خود تيپا بزند و نه دست تائيد به پشت خود بزند ، بله زندگي كارآفرينانه زندگي اي است كه كانون توجه افراد بيشتر به سمت فرصتها هدايت مي شود تا تهديدها و با مهارتهاي خاصي تهديدها به فرصت تبديل مي شوند و افراد به خوبي مي دانند كه فرصتها دير به دست مي آيند و زود از دست مي روند . در اين زندگي همه كارها به نحو احسن انجام مي شود حتي اگر آن كار ساختن سنگ لحد باشد و سازمانها حقيقتا مشتريان خود را دوست دارند و در ارضاي نيازهاي آنها اكتفا به اظهارات آنها نمي كنند بلكه در جستجو و كشف نيازهاي پنهان مشتريان خود هستند ، نيازهايي كه مشتريان دارند ولي از آن بي خبرند .

زندگي كارآفرينانه به معني زندگي اي است كه در آن ديدن يعني تجربه تفسير نشده واقعيت و افراد مي دانند كه نيست بينايي با ديده ها و چشمها ، كه گاهي چشمها به دارنده خود دروغ ميگويند وخرد خيانت نمي كند كسي را كه از او پند و اندرز بخواهد ، به عبارت ديگر افراد مراقب هستند تا فقط چيزهايي را نبينند كه دلشان مي خواهد ببينند يا آمادگي ديدن آن را دارند ، بلكه با چشمان خود بدون تعبير و تفسير ببينند .

در اين زندگي مغز مزرعه آخرت است و دروغگو دشمن خدا ، ضمير ناخودآگاه منبع بسيار با ارزشي است كه ارتباط با آن و استفاده از اطلاعات نهفته در آن يك مهارت محسوب مي شود ، البته مهارتي قابل آموزش . در اين زندگي افراد مي دانند كه نمي توانند باد را كنترل كنند اما مي توانند بادبانشان را تنظيم كنند و با پوست و گوشت و استخوان معني اين جمله را درك كرده اند كه : در بند آني كه در پي آني .

بله كارآفرينان در اين زندگي گاهي تقليد را بدتر از اشتباه مي دانند و برعكس ديگران اگربه حد كافي به مشكل نزديك شوند خود را قسمتي از مشكل نمي بينند ، چون با ذهني آگاه مسائل و مشكلات را شناسائي و تعريف كرده اند .

در زندگي كارآفرينانه حتماً حق با اكثريت نيست و وقتي همه بر ضد شما هستند شما يا كاملا برحق هستيد يا كاملاً در اشتباه . در اين زندگي معيار موفقيت در كسب و كار با معيارهاي رايج تفاوت دارد يعني اگر پولي از كارتان بدست نياوريد تا زماني كه كاري را انجام مي دهيد كه آن را دوست داريد يك موفق حقيقي محسوب مي شويد و گاهي در اين زندگي مي توانيد بدون سخت كار كردن ، شرافتمندانه پولدار شويد . در اين زندگي انسان براي موفقيت آفريده شده است و اشتباهات و شكستها ، موفقيتهايي براي آموختن محسوب مي شوند وموفقيت به عنوان يك سفر تلقي مي گردد نه يك مقصد .

بله در زندگي كارآفرينانه ، حقيقت از اشتباه بهتركشف مي شود تا از سردرگمي و اغتشاش و 75% موفقيت در چنين زندگي اي “ به موقع حاضر شدن است “ . در چنين زندگي اي انسان تا خود را شكست خورده نپندارد شكست نمي خورد و شكستها بهاي پيروزي ها محسوب مي شوند ، به همين دليل كارآفرينان مي گويند : وقتي مي تواني موفق شوي چرا مي خواهي انسان باشي ؟!

از جمادي مردم و نامي شدم وز نما مردم ز حيوان سر زدم

مردم از حيواني و آدم شدم پس چه ترسم كي ز مردن كم شدم

جمله ديگر بميرم از بشر تا سرآرم از ملك بال و پر

وز ملك هم بايدم جستن زجو كل شي هالك الا وجهه

بار ديگر از ملك پران شوم آنچه نايد اندر وهم آن شوم

پس عدم گردم عدم چون ارغنون گويدم كانا اليه راجعون

. در اين زندگي همواره بايد در تلاش براي تشخيص و تفكيك واقعيتها از واقعيت نماها بود و جائي كه مدارا درشتي باشد ، درشتي بايد كرد و جايي كه عقل به كار نايد ديوانگي . در زندگي كارآفرينانه كسي از ريسكهاي معقول و متوسط نمي ترسد چون همه براي بارش باران دعا كرده اند و لذا از رعد و برق يكه نمي خورند ، آنها فقط وقتي جهت و مسيري موجود باشد حركت نمي كنند بلكه خيلي اوقات صرفا ً حركت مي كنند تا يك جهت و مسيري را توليد كنند آنها مي گويند : تو پاي در راه بنه هيچ مگوي خود راه گويدت چون بايد رفت . در اين زندگي توليد راههاي جديد از انتخاب راههاي موجود مهمتر است و علاوه بر درست بودن موضوعات


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,900 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file23_1628433_1181.zip24.5k





طرح توجیهی و کارآفرینی اجراي راهسازي

طرح توجیهی و کارآفرینی اجراي راهسازي   لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 55 صفحه  قسمتی از متن .doc :    اجراي راهسازي در موقع شروع به راهسازي اولين عملي كه انجام مي گيرد تحويل مسير به پيمانكار است . منظور از تحويل مسير نشان دادن كليه سومه ها و رفرلنش ها و پنج ماركها و ساير علائم ثابت نقشه برداري به پيمانكار است كه ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان

طرح توجیهی گلخانه(خیار – گوجه فلفل بادمجان) (بافرمت word)سال 95

 طرح توجیهی گلخانه(خیار – گوجه   فلفل   بادمجان) (بافرمت word)سال 95 لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 18   بسم الله الرحمن الرحیم عنوان طرح: طرح توجیهی گلخانه(خیار – گوجه - فلفل - بادمجان) مجری طرح: محل طرح: تنظیم: فهرست Contents مقدمه 3 موضوع طرح 3 تشريح طرح پيشنهادي 3 شناسنامه طرح 4 محاسبه اجزا و ميزان سرمايه ثابت 9 هزینه های جاری طرح 10 سرمایه در گردش 11 ع- مواد اولیه مصرفی 11 مواد اولیه مورد ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان

طرح توجیهی تولیدقطعات بتنی (کارگاه بلوک سازی) (بافرمت word)سال 95

 طرح توجیهی تولیدقطعات بتنی (کارگاه بلوک سازی) (بافرمت word)سال 95 لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 15   بسم الله الرحمن الرحیم عنوان طرح: طرح توجیهی تولیدقطعات بتنی (کارگاه بلوک سازی) فهرست مقدمه انطباق با مشخصات و استانداردها ویژگیهاوروشهای آزمایش بلوکها شناسنامه طرح سرمایه گذاری و منابع تامین آن زمین محل اجرای طرح محوطه سازی مورد نیاز ساختمانهای مورد نیاز ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز تجهیزات مور ...

توضیحات بیشتر - دانلود 9,000 تومان

طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی مرغداری (بافرمت word)سال 95

 طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی مرغداری (بافرمت word)سال 95 لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 15   بسم الله الرحمن الرحیم عنوان طرح: طرح توجیه مرغداری مجری طرح: محل طرح: تنظیم: شناسنامه طرح مجری طرح تولیدات طرح گوشت مرغ مساحت زمین مورد نیاز 2,500 مترمربع مساحت زیر بنا 1,450 مترمربع هزینه ثابت طرح مورد نیاز هزینه جاری طرح سرمایه در گردش مورد نیاز کل سرمایه گذاری طرح نحوه تامین سرمایه طرح سرمایه ...

توضیحات بیشتر - دانلود 11,000 تومان

طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی تولید نئوپان از برگ درخت خرما (بافرمت word)سال 95

 طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی تولید نئوپان از برگ درخت خرما (بافرمت word)سال 95 لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 16   مقدمه : شناسنامه طرح ساخت کارگاه تولید نئوپان : جدول سرمایه گذاری و منابع تامین آن: هزینه های ثابت طرح زمین محل اجرای طرح محوطه سازی و برآورد هزینه های آن جدول ساختمانهای مورد نیاز ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز ادامه لیست ماشین آلات مورد نیاز طرح جدول تجهیزات مورد نیاز جدول وسايل نقليه مورد نیاز ...

توضیحات بیشتر - دانلود 12,000 تومان

طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی تولید سبد (بافرمت word)سال 95

 طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی تولید سبد (بافرمت word)سال 95 لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 12   عنوان طرح: طرح توجیهی تولید سبد فهرست مقدمه...................................................................................................................... سرمايه گذاري ثابت ................................................................................................... جمع كل سرمايه گذار ...

توضیحات بیشتر - دانلود 11,500 تومان

طرح توجیهی فنی فرایند تولید رب (بافرمت word)سال 95

 طرح توجیهی فنی فرایند تولید رب (بافرمت word)سال 95 لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 12   به نام آنكه جان را فطرت آموخت . فرآيند توليد رب نحوه توليد رب در كارخانه سرمايه احتياطي يا اندوخته قانوني زمين سرمايه در گردش محوطه سازي كارخانه ساختمان سازي كارخانه تجهيزات سرمايه اي و حكم مصرفي هاي آب و برق تاسيسات كارخانه وسايل حمل و نقل كارخانه مواد اوليه و بسته بندي برآورد هزينه و تعميرات و ن ...

توضیحات بیشتر - دانلود 9,500 تومان

طرح توجیهی کارخانه رب (بافرمت word)سال 95

 طرح توجیهی کارخانه رب (بافرمت word)سال 95 لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 16   مشخصات صاحبان كارخانه فرآيند توليد رب و تاريخچه كارخانه : نحوه توليد رب در كارخانه : محصول : سرمايه شركت : سرمايه احتياطي يا اندوخته قانوني : زمين : سرمايه در گردش : محوطه سازي كارخانه : ساختمان سازي كارخانه : تجهيزات سرمايه اي و حكم مصرفي : هزينه هاي آب و برق : تاسيسات كارخانه : وسايل حمل و نقل ك ...

توضیحات بیشتر - دانلود 8,000 تومان

طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی بازیافت مواد پلاستیکی (بافرمت word)سال 95

 طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی بازیافت مواد پلاستیکی (بافرمت word)سال 95 لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 16   فهرست خلاصه طرح 1 مقدمه 2 جدول سرمایه گذاری و منابع تامین آن 3 م- جدول پیش بینی صورت سود و زیان 10 محاسبه هزینه ثابت و متغیر طرح 12 جدول پیش بینی ترازنامه .13 جدول محاسبات تحليل هزينه فايده واحد : 14 نتيجه گيري ، بررسي و پيشنهاد : 15 خلاصه طرح مجری طرح     تولیدات طرح بازیافت مواد پلاستی ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان

طرح کسب و کار قالی بافی (سال 96)

طرح کسب و کار قالی بافی (سال 96) لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 104   قالی بافی فصل سوم : قالي بافي قاليبافي عكس شماره 33 هوراند - ارديبهشت 1381 فرش ابريشمي -(3×4) تاريخچة قاليبافي هيچ رشته‌اي از هنرهاي صنعتي در ايران به اندازه قاليبافي مهم نيست و با اين همه اطلاعات و آگاهي‌ها درباره توسعه و تكامل باستاني آن محدود است. وقتي كه در ايران راجع به فرش ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,200 تومان

کارآفرینی و طرح توجیهی کارآفرینی گلیم بافی

کارآفرینی و طرح توجیهی کارآفرینی گلیم بافی لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 56   بخش دوم فصل اول : تهيه خامه فصل دوم : گليم بافي فصل سوم : قالي بافي فصل چهارم : جاجيم بافي فصل پنجم : ورني بافي فصل ششم : فراورده‌هاي جاجيم و فرش و ورني و قالي فصل هفتم : ساير صنايع دستي فصل هشتم : نتيجه گيري فصل اول : تهيه خامه مقدمه. حضور ايلات عشاير ايل شاهسون و ايل ارسباران و نيز اشتغال ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,000 تومان

کارآفرینی و طرح توجیهی پارک

کارآفرینی و طرح توجیهی پارک   لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 19   به نام خدا گزارش کارورزی در محل احداث پارک ناز محل پروژه : منطقه 22 شهرداری – میدان امیر کبیر – خ هوا نیروز – محل احداث پارک ناز کارفرما: شهرداری منطقه 22 پیمانکار : شرکت آرمه تاب بنیان ماشین آلات و وسایل مورد استفاده: مساحت پارک 12.000 متر مربع لودر: برای انجام خاکبرداری ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,000 تومان

کارآفرینی و طرح توجیهی صنعت گردشگری

کارآفرینی و طرح توجیهی صنعت گردشگری   لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 125   صنعت گردشگری گردشگر کسی است که به منظوری غیر ازکار و کسب درآمد برای مدتی بیش از یک شب و کمتر از یکسال به سرزمنین جز اقامت گاه خود وارد می شود و در آن اوقات را سپری می کند و صنعت گردشگری آمیزه ای از فعالیت های گوناگون از حمل و نقل و تغذیه تا اقامت و مدیریت رویدادها است که در جهت خدمت رسانی ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,000 تومان

آخرین محصولات فروشگاه